Dag 1
Qeso blev större och större, till sist la vi upp en annons om att köpa Qeso. Flera kom för att kolla på honom och provrida men hörde aldrig av sig. Det tog lång tid innan någon ville köpa honom men som tur köpte en kvinna honom till sin dotter.
 
 
Dag 2
Vi hade två sjuka hästar. Joker hade fått kolik men det var inte så farligt och han åter hämtar sig bra. Han låg mest ner i hagen och tittade mot magen.
 
 
Jackpot hade fått stålröta men det försvann efter en vecka. 
 
Vi upptäckte att Corleone var dräktig med joker! Hon födde fölet efter 5 månader.
 
 
Vi döpte fölet till Tabasco Showstable EG. Han hade stora framgångar. Han ser precis ut som joker! Så söt!
Han var ständigt nedstämd och krafsade med hovarna. Det visade sig att han hade fått föl fång men inte visat något. Till en början så verkade fången försvinna men efter nåra dagar så försämmrades fången och vi ville göra slut på hans lidande och låta honom somna in imorgon.
 
Dag 3
Jag vaknade klockan 04:00 för att förbreda transporten för klockan 05:30 skulle vi åka till veterinären.
 
När vi väl var framme så sa jag bara hejdå tårandes.
 
 
 
Vila ifred finaste Tabasco! 
 
Dag 3
Vi skulle rida in en vildhäst! Det var så svårt att vinna hans förtroende men jag och Nicole lyckades! Jag red in honom från grunden men Nicole bekräftade sedan att han var inriden.
skrivet av Nicole:
Samma kväll hade vi våra två första tävlingar. Vi kom på första och tredjeplats vilket var jätte bra för en precis inriden häst. Det var en man på tävlingen som ville köpa honom och vi skulle ju sälja King men han vann mitt hjärta och jag vet inte om jag vill sälja honom. Mannen gav mig hans nummer om jag skulle ändra mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag skulle rida in honom så blev han rädd och bockade av mig. Följt av en liten spark men det gjorde inte så ont haha.
 
Dag 4
Ny kamera innebär foton! Jag åkte till stan och köpte en kamera för 4000 simdaler. 
 
 
 
 
Efter att ha fotat så tog jag och red Corleone.
 
 
 
 
Som avslut tog vi en skrittur och när jag skulle sitta av så ramla jag haha.. Livet med en jätte som häst.
 
När jag hade ridit corleone så tog jag och Joker en skrittur
 
Medans Stefanie red Corleone och Joker så hade jag och Jackpot träning för våran tränare.
 
Långt inlägg, vi vet haha.. Hoppas att det var kul! 
 
 

Kommentera

Publiceras ej