Klockan 07:30 tog jag och Megan ett dressyr pass. Den förra dressyr sadeln var väldigt sliten för hennes "riktiga" ägare hade haft den sen hon fick Megan och det är över 5 år. Som tur hade jag köpt en ny dressyr sadel för en månad sen. Vi övade mest på att hålla en fin och mjuk galopp utan att skena eller sakta ner. Megan är ju 5 år då vill säga unghäst och hon skenar mycket i galoppen. Vi övade också på att byta galopp.
 
Efter dressyr passet runt klockan 11:30 så släppte jag ut Megan i hagen och åkte till jorvik city galleria för att köpa nytt allrounds träns och hämta upp ett rid täcke som jag hade designat själv på en hemsida som jag har v´blivit sponsrad av. Efter det åkte jag tillbaks till stallet ch då var klockan 14:30. Jag bytte ridkläder för det var väldigt varmt vid det här laget. När jag hade bytt om så hämtade jag Megan igen och sadlade.
 
Vi tog bara en skritt tur för att jag ville testa tränset och täcket. Visst är täcket fin? Det är mitt egna märke :)
 
 Klockan 16:00 så började det spöregna totalt och var helt grått ute. I mitt schema så stod det ocks att vi skulle ha hoppträning i ridhuset. 
 
Det gick jätte bra. Även här så övade vi på att byta galopp efter hindrerna. Megan var jätte duktig och brilljerade. Hon blir ganska pigg i hoppningen och skenade ganska mycket men det får vi träna upp.
Visst är hennes hoppteknik otrolig?! *_* Ignorera mig då som är så dålig på att rida haha
 
 
När vi var hemma igen så red vi ner i hagen och min mamma passade på att fotta oss :)
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej