Förra sims familjen som jag skrev om försvann tyvärr så jag ska skriva om en annan.

 
 
 
 
Jag heter Stefanie och bor på en gård med min bsta kompis. Tillsammans så har vi 3 hästar, snart 4. 
 
 
 
 
Min häst heter joker och är  en hingst. Vi tävlar i de högre hoppklasserna och vinner oftast. Han är en storhäst, 180cm mankhöjd men han kanske ser liten ut på bilden men är gigantisk.
 
 
Nicole, min bästavän har en också en egen häst som heter Jackpot och är betydligt mycket mindre. Ungefär 150cm mankhöjd. 
De har tävlat i hoppning fast i mindre klasser men Nicole har bestämt sig för att börja tävla i dressyr och kapplöpning.
 
 
 
Vi är ganska kända inom ridsporten. Vi har tex vart med på tv flera gånger. Det är flera ridskolor och privat personer som ringer till mig och frågar om jag kan dressera deras hästar för några tusenlappar och jag tycker det är jätte roligt! Jag fick en häst att dressera från en ridskola och det visades att den här hästen var dräktig, alltså med föl och ridskolan hade ingen tillgång till att ha en häst som inte kan ridas så jag erbjöd mig att ta hand om henne tills hon fött sitt föl och sen ska jag lämna tillbaks henne. Jag erbjöd mig till och med att ha kvar fölet och rida in den. Det kommer bli så kul och verkligen en utmaning!
 
Utöver hästarna så har vi en hund som heter Nemo och en stallkatt som bor i stallet och är en kattunge, hon heter Mallis.
 
 
 
 
Vill ni ha en house tour? Vi får se nästa gång!
 
 

Kommentera

Publiceras ej