Det var ett dag sen..
 
Jag bestämde mig för att köpa en ny häst! Hon heter Corleone och jag har köpt henne helt själv. Hon är så fin och världens snällaste häst! Jag tror aldrig att jag har träffat en så snäll och okomplicerad häst! Joker är ju såklart jätte snäll men Corleone toppar verkligen. Hon är ännu större än Joker! Hela 187cm/mankhöjd!
 
Ni vet hästen som jag dresserade, hon har fött! Men jag var tvungen att lämna tillbaks henne. Ni undrar säkert hur fölet fick i säg mjölk av mamman, jag fick mjölk av veterinären som kom från ett annat sto som tyvärr hade förlorat sitt föl och hade kvar sin mjölk. Veterinären berättade att föl endast behöver mjölk från ett sto i en månad så efter det kan fölet dricka vanlig mjölk. Jag döpte fölet till Qeso, Showstables Qeso EG.
 
 
 
 
Visst är Corleone fin? :))
 
 
Varje dag så skrittar jag eller Nicole med Qeso i paddocken för att han ska få lite motion.
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej